Optimizacija spletnih strani

Ste si zadali cilj, da boste na spletno stran privabili večje število obiskovalcev? Boste to poskusili doseči brez vlaganja v drago oglaševanje? V tem primeru vam preostane kar nekaj opcij, med katerimi bi izpostavili predvsem tri: objava »promocijskih« člankov na tujih straneh, privabljanje obiskovalcev prek socialnih omrežij, optimizacija spletnih strani.

Prvi dve imata običajno kratkotrajen učinek – obiskovalce na spletno stran pridobivamo le toliko časa, dokler ima objava (prispevek ali objava na socialnem omrežju) dobro vidnost. Optimizacija spletne strani pa omogoča dolgotrajen učinek, saj si z njo zvišujemo pozicije iskalnih rezultatov v spletnih iskalnikih. To pomeni, da vedno, ko nekdo v Google vtipka iskalno poizvedbo, povezano z našo spletno stranjo, je rezultat s povezavo do naše strani prikazan na visokem in dobro vidnem mestu.

Kako poteka optimizacija spletnih strani?

Za začetek morate vedeti, da storitev v grobem delimo na dva dela. Enega predstavlja optimizacija same strani, torej elementov, do katerih lahko kot lastniki domene oziroma spletne strani dostopamo sami. Za ta del se pogosto uporablja izraz »on site optimizacija«.

Drugi del pa je »off site optimizacija«, pri katerem bistvo predstavlja pridobivanje povezav. Gre za povezave, ki so umeščene v tuje spletne strani in obiskovalce preusmerjajo na našo stran. Več kot si priskrbimo kakovostnih povezav, višje bomo uvrščeni v iskalniku. Kaj točno je kakovostna povezava, pa boste izvedeli malce kasneje.

On site optimizacija spletne strani

On site optimizacija spletne straniNajpomembnejši del on site optimizacije je povezan z vsebino in strukturo spletne strani. Nanjo moramo pričeti razmišljati še pred postavitvijo strani, saj je na začetku potrebno opraviti analizo ključnih besed (to so besede, ki jih spletni uporabniki pogosto vpisujejo v iskalnike). Na podlagi temeljite analize pripravimo osnutek strukture, ključne besede pa uvrstimo v skupine, na podlagi katerih pripravimo posamezne strani spletnega mesta.

Primarne ključne besede uvrstimo v meta naslove ter opise, prav tako tudi v glavne naslove (H1) ter podnaslove (H2-H6). Ključne besede nekajkrat uporabimo tudi v sami vsebini. Na tem mestu je potrebno poudariti, da takšna strukture vsebine sicer ne deluje več tako dobro, kot je pred leti, ko algoritmi iskalnikov še niso bili tako razviti kot danes. V današnjem času je potrebno v vsebine vključevati tudi tematsko povezane besede ter predvsem obiskovalcem ponuditi informativne in zanimive vsebine. Takšne, ob katerih se bodo dolgo zadržali ter opravil korak, ki ga od njih pričakujemo.

On site optimizacija spletnih strani vključuje tudi druge elemente, kot so priprava zemljevida spletnega mesta (sitemap.xml), datoteke robots.txt, namestitev SSL certifikata, hitrostna optimizacija spletišča, prilagojenost strani mobilnim napravam ipd. Lahko bi zapisali, da je on site optimizacija v vseh aspektih povezana z uporabniško izkušnjo.

Več o on site optimizaciji spletne strani: https://www.hitronasplet.si/optimizacija-spletne-strani

Off site optimizacija spletne strani

Off site optimizacija spletne straniMed off site optimizacijo uvrščamo vse tisto, kar nam pomaga pri izboljševanju vidnosti v spletnih iskalnikih, hkrati pa ni povezano z elementi spletne strani. Za ta del optimizacije se pogosto uporablja angleški izraz »link building«, ki ga v slovenščino prevajamo kot grajenje povezav. V primeru off site optimizacije torej ne gre za notranje povezave (na naši spletni strani), temveč za povezave, ki so z drugih spletnih strani usmerjene do naše.

Omenili smo že, da morajo biti povezave kakovostne. Včasih je bilo pomembnejše število povezav, zdaj pa temu že več let ni tako, saj se je z avtomatiziranimi načini pridobivanja povezav to »pravilo« vse bolj in bolj izkoriščalo. Danes torej šteje kakovost, zato je zelo pomembno, da se najprej pozanimamo, kako dobra je povezava, ki jo lahko pridobimo.

Dobra poveza:

  • je umeščena na prepoznavno spletno stran,
  • je tematsko povezana z našo spletno stranjo,
  • je pridobljena na naraven način,
  • ima naravno besedilo povezave (ang. anchor text).

Prav tako je dobro, da vse povezave ne izgledajo enako. Nekatere naj bodo torej pridobljene iz jedra vsebine, nekatere iz stranskega stolpca, kakšna je lahko v nogi ali glavi strani. Vpis spletnega mesta v nekakovostne spletne direktorije se odsvetuje, medtem ko je vpis v tematsko povezane direktorije višje kakovosti dobrodošel. Prav tako se povezave lahko pridobiva s komentiranjem tujih prispevkov, kjer iz podpisa kaže povezava do naše strani.

Grajenje povezav naj poteka počasi in čim bolj naravno, saj si v nasprotnem primeru lahko nakopljemo več težav kot koristi!