Kako postati uspešen poslovnež?

Kako postati uspešen poslovnež?

Želja nekoga je postati pilot, nekdo drug bi bil rad zdravnik ali kirurg, spet tretji mizar. Ogromno poklicev je na voljo in prav vsi so izjemno mamljivi, če ta želja gori v človeku že od nekdaj. Kaj pa, če bi si želeli postati uspešen poslovnež?

Tako kot vsak poklic zase zahteva določeno vrsto znanja in nadgrajevanja skozi delo, je enako v svetu posla. A poslovnež, ki si želi postati zares uspešen, potrebuje še kar nekaj drugih kvalitet, ki morda niso vsakomur prirojene. Oglejmo si, kaj vse odlikuje uspešnega poslovneža in ga postavlja pred druge.

1. Znanje, ideja in vizija

Formalna izobrazba poslovneža je lahko precej različna od enega do drugega, je pa zaželeno, da je opravil šolanje s področja, na katerem želi delovati kot poslovnež. S tem pridobi na kredibilnosti, samozavesti in predvsem vpogled v dogajanje na določenem področju. Poslovni management in druga znanja lahko pridejo na vrsto tudi naknadno, čeprav je seveda bolje to znanje prinesti že s seboj.

Izobrazba poslovneža
Zaželjeno je, da oseba konča šolanje s področja, na katerem želi delovati kot poslovnež.

Da bi postali uspešen poslovnež, morate imeti odlično idejo in vizijo, kaj boste s to idejo naredili. Razdelati je potrebno poslovni načrt, preveriti finančno stanje in seveda odpreti podjetje. Zelo pomemben je tudi finančni načrt, ki mora biti vzdržen in zagotavljati nekaj manevrskega prostora.

2. Pogum in samozavest

V poslu ogromno šteje samozavest. Tista zdrava, pozitivna samozavest, ki partnerjem in strankam daje vedeti, da imajo pred seboj kredibilnega partnerja, ki ve, kaj počne. Žal nimamo vsi prirojene samozavesti v meri, ki bi si jo želeli, a lahko to popravimo tudi naknadno.

Poleg samozavesti pa uspešen poslovnež potrebuje pogum. Ne sme ga ustaviti že prva ovira in ga preplašiti do te mere, da se umakne. Pogum pride prav v različnih situacijah od pričetka posla pa do trenutka, ko je morda potrebno kaj spremeniti glede načrta, potegniti drugačne poteze ali se postaviti po robu svoji konkurenci.

3. Fleksibilnost

Pogum in samozavest peljeta v pravo smer, a to še ne pomeni, da ne bo prišlo do ovir, ki jih bo potrebno premagati. Morda ne vedno. Včasih je treba vedeti tudi, kdaj določene ovire pomenijo velike spremembe in morda umik. Z glavo skozi zid se ne sme, kajti to ne bi bil več pogum, ampak pretirana samozavest, ki lahko vodi v popoln propad.

Dober poslovnež je fleksibilen in dobro ve, kdaj mora spremeniti določene začrtane poteze in se prilagoditi trgu ali poslovnim partnerjem. Enako je tudi na finančnem področju, saj morajo materialna sredstva v podjetju pokrivati njihove načrte, ki nikoli ne smejo biti financirani iz »neobstoječih« sredstev, pa naj bo ideja še tako dobra.

4. Komunikacija

V poslu so uspešni samozavestni ljudje z dobro idejo in odlično komunikacijo. Komunikativne osebe so vedno med najbolj uspešnimi v življenju in prav nič drugače ni v poslu. Komunikacija je bistvo tega dela, zato je pomembno, da je ta na ustreznem nivoju, samozavestna in podprta z znanjem in dejstvi.

V poslovni komunikaciji ločimo dva načina komunikacije. Prvi se seveda odvija iz oči v oči in se prične s pozdravom ter stiskom roke, pri čemer roko navadno ponudi oseba na višjem položaju. Govor mora biti tekoč, pogled uperjen v oči sogovornika. Drugi način lahko poteka preko različnih digitalnih kanalov, pri čemer do izraza pridejo pisne veščine in besedni zaklad.

5. Osebna in poslovna rast

Če podjetnik na neki točki uspeha zaspi, ga lahko čaka strm padec, po katerem se bo zelo težko pobrati in splezati nazaj. Uspešen poslovnež je ves čas na tekočem z novitetami, se izobražuje in nadgrajuje svoje znanje in veščine. Poleg poslovne rasti je zelo pomembna tudi osebna.

Z njo se pride do večje zrelosti, pokažejo se izkušnje in stabilnost. Z osebno rastjo se izboljšajo medsebojni odnosi, komunikacija v podjetju in pri delu s strankami. Osebna rast pomeni tudi, da boste kot oseba znali prepoznati napačne vzorce pri sebi in jih odpravili.